Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Bylo by zajímavé zjistit, kolik porodních asistentek rodilo doma své vlastní dítě!!!

2 0
možnosti
MP

Porod doma ano, ale na plnou odpovědnost matky za život dítěte. Matka musí počítat i s tím, že dítě může být celý život invalidní a že se o něj matka bude celý život starat

5 0
možnosti
ZK

Z94d61e71n84a 43K23o58č12í

13. 9. 2013 7:56

Ano - s tím souhlasím R^!!

2 0
možnosti
Foto

Všechny diskuse o tomto tématu stojí na dvou premisách

1. Samozřejmě, že má žena právo porodit, jak chce, kde chce a s kým chce. Nikdo jí nemá právo do toho mluvit, žádný porodník, soudce, lidový léčitel.

2. S premisou 1 je spojena druhá: žena, rodivší dle vlastního uvážení mimo dosah lékaře, bere na sebe veškerou zodpovědnost za výsledek porodu, se zvážením, že při problémech, které mohou nastat i v okamžiku normálně běžícího porodu, nebude prostě lékařská péče dostupná během minuty. K udušení lidského jedince stačí cca 2-3 minuty. Pokud žena před porodem, zcela orientovaná, plně seznámená s možnostmi i problémů, které mohou nastat, podepíše, že veškeré následky přejímá na sebe a nebude obviňovat lékaře RZS, porodní asistentku apod. z případných následků špatně skončivšího porodu, je stávající soudní spor zbytečný.

6 1
možnosti
Foto

Rodila jsem v jedné staré porodnici, na sále jsme byly tři, na pokoji nás bylo pět. Měly jsme erární košile s tkaničkou na rameni, návštěvy za námi mohly od dvou do čtyř. Přesto nemám žádné trauma, byla jsem ráda že můžu v klidu usnout, že jsou kolem mě sestry, které poradí, na blízku lékař ... Dvacet hodin po bezproblémovém porodu jsem ochrnula na půl těla, stihla jsem jen říct, že je mi špatně ... nějaký otlak po porodu, pak nastal šrumec. Naštěstí jsem byla v nemocnici, proto se dnes hýbu.

8 1
možnosti
AO

To je zajímavé, že doposud článek komentovali muži. Muž, pokud vím, nerodí...

Má vlastní zkušenost je taková, že porodnice pro mne byla k prvnímu porodu peklem, protože jsem o porodu - zcela pochopitelně, nic nevěděla a v době, kdy mi bylo nejhůř, na mě řvaly dvě sestry ať si sednu, že mi nic není - jenže porod už běžel..... U druhého jsem málem vykrvácela, takže porod doma bych si sama nezvolila... .co mně osobně chybělo a mnohým rodičkám možná ne, je přirozená poloha pro porod.... a také více přirozenosti a péče těch lidí kolem.... aby rodička nebyla shledána uřvanou slepicí, co si vymýšlí, když tomu tak není..... jestli rodím poprvé - tak asi prd vím... a cítit se při tak vzácném okamžiku ponížena, mi přijde drsné.... stejně tak, jako když vás po porodu sestry znectívají.... tohle je to, co se mi nelíbí... ale to je o lidech.. ne o systému

5 0
možnosti
Foto

Takže muži nerodí a proto je zajímavé ...že komentují ...právo a zodpovědnost?:)

3 1
možnosti
DK

D25a46v65i19d 55K80r15á74l

13. 9. 2013 6:46

za 14 dní jsu k zubaři. Mám právo žádat, aby mne ošetřil u mne doma?

7 1
možnosti
ZS

Pokud má doktor nepříjemnou sestru, která by se na Vás mračila, tak určitě máte právo na domácí ošetření. Jinak to žeňte až do Štrasburku ;-D

9 1
možnosti
ZS

Píšete: "Jsem porodní asistentka a mou povinností je respektovat právo ženy na volbu a podporovat ji v přijetí zodpovědnosti za důsledky vlastní volby." Myslím, že právě to "přijetí zodpovědnosti za důsledky" se moc nedaří. Jak jinak by se mohlo stát, že rodiče po nezdařeném porodu žalovali porodní asistentku? Nemám dojem, že by u nás byly domácí porody zakázány, spíš jsou od nich ženy odrazovány. A v tom je, podle mne, rozdíl. Žena by měla znát rizika, podmínky a být srozumněna s tím, že v případě komplikací nebude okamžitě k dispozici lékař se všemi svými znalostmi, praxí a nezbytnými přístroji. A stanovit míru pravděpodobnosti, že porod bude bez komplikací - tak leda z věštecké koule. Chtěl bych vidět toho, kdo doporučí domácí porod s tím, že je předpoklad, že porod proběhne bez problémů. Mnohdy se komplikace vyskytnou až během porodu. Jsem proti zákazům - ať si žena rodí třeba v maštali, když bude mít pocit, že je to pro ni a její dítě to nejpřívětivější prostředí. Ale, když se něco zvrtne, nechť přijme sama v sobě odpovědnost za své rozhodnutí a nevláčí po soudech porodní asistentku.

7 1
možnosti
JM

Stejná varianta je:

Mám právo na školní vzdělání, ale nechce se mi chodit do školy.

Budu tedy žalovat stát, že mi nezajistil plnohodnotné vzdělání doma...

16 2
možnosti
JS

právo zvolit si třeba místo porodu nebo cokoliv jiného je v pořádku, proč ne. S tím ale musí být spojena povinnost převzít odpovědnost za takové rozhodnutí. Právní i jinou. Také pokud tkzv porodní asistentky bulíkují domarodičky na téma srovnatelné bezpečnosti porodu doma a v nemocnici, je třeba, aby převzali odpovědnost za eventuální komplikace, respektive jejich zvýšenou míru. Za ty roky žvanění o domaporodech jsem nikdy zatím na něco takového nenarazil.

Pojišťovny, pokud jsou na základě svých expertíz přesvědčeny, že porod doma je rizikovější, tedy v důsledku pro ně dražší, mohou a musejí rozhodnout, že tento rizikovější a hlavně dražší variantu platit nechtějí. (nejde o cenu porodu, ale o financování následků).

Problém je, že porodní asistentky jednak nechtějí převzít odpovědnost a také chtějí vynutit na státu, aby tento způsob porodu financoval, včetně následků, včetně zajištění bleskového servisu pro případ komplikací. A vo to go.

Citovky, poloinformace, dojmologie a vyložené lži jsou jen prostředkem, který k tomu používají.

15 1
možnosti
JN

"stanovit míru pravděpodobnosti, že její porod bude zcela normální "

A především stanovit, kdo ponese zodpovědnost za možné následky, pokud něco normální nebude.

8 1
možnosti
  • Počet článků 180
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1237x
Zabýváme se aktivitami z oblasti ekologie, lidských práv, práv zvířat a témat souvisejících. Vždy v souladu s přesvědčením, že ekologické problémy je třeba vnímat spolu s jejich sociálními příčinami i důsledky a s ohledem na ně je třeba je také řešit. Naši činnost vyvíjíme nezávisle na stranických a ekonomických zájmech a výhradně nenásilnými prostředky. Cílem blogu je aktuálně informovat o tématech, kterými se zabýváme nebo tématech nám blízkých. Pod našimi články vítáme diskusi, která neslouží pro šíření nadávek, urážek, stereotypů a nesnášenlivosti.

Seznam rubrik