Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a10r46t38i66n 38K56o81v58a21ř40í37k 7559859689347

Samozžejmě, že jde o byznys, navíc o farmaceutický byznys, zbytečné zásahy a pod. vše řádně vyúčtováno a zaplaceno ze ZP.

Jinak je zajímavé, co je zde nenávistných reakcí. Nicméně proč tedy má Evropa i svět alternativy jak nemocnic, porodních domů i domácích porodů. To jsou tak pozadu?

A mimochodem: domáci porody skutečně u nás nejsou zakázané. Problém je, že k nim nesmí odborně vyškeloná osoba - porodní asistentka. (Stát nedá licenci, ale dá pokutu, bez ohledu na to, jaké má vybavení. Stejně je to s porodními domy. Mohou existovat, jen nedostane nikdo licenci...)

Prostě stát řekl A, ale B neexistuje. A v tom je problém. Proč tedy stát nezakáže domácí porody? Stejně tak domácí úmrtí?

Vůbec bych to nechal na Státu: nechť zakáže ležet nemocen doma!!! Považte ty rizika: nakazím rodinu, děti, můžu umřít,  dostupnost péče - přijede sanitka či doktor včas? A ve špitále jsou na vše vybaveni, taky by to bylo pohodlnější. Dají mi najíst, je tam postel...

Absurdní? Doporučuji Aldoux Huxley: Konec civilizace. Hezké počtení.

+3/−1
14.9.2013 9:17
Foto

J31a56n57a 73M43a92j75o12v76á 4985112116303

Vidím to celé jednoduše. Domácí porod? Klidně, ale nechť si takto orientované matky pořídí prasátko a našetří si. Nepochybně zareagují na poptávku i komerční pojišťovny a nabídnout nějaký hezký produkt. Podobně může vzniknout domácí zubař (nevím jak vás, ale mne zubařská ordinace stressuje daleko víc než porodní sál) a nejspíš by se našly další obory.

x

Ale pokud se bavíme o veřejném pojištění a mám si vybrat, jestli půjdou penízky na léčbu třeba roztroušené sklerózy, motýlí nemoci nebo na domácí porod, mám jednoznačně jasno a intenzivně hlasuji za podporu těch, kdo si svůj úděl nevybrali. Nějak to s tím oháněním právy na všechno a nedostatkem zodpovědnosti za sebe samé vedeme od pěti k nule.

x

Jinak článek samotný je tak neuvěřitelně tendenční, že se mi až kroutily palce. (Neb jsem obdobné profese jako autorka)

+7/−2
13.9.2013 19:32

P90a51v40e80l 13K63r87e35j62č69í35ř 2102981403286

Přiznám se, že mám trochu hrůzu z lidí, kteří vidí všechno (nebo i jen něco) jednoduše. Jako třeba z Macha, Klause, ...

+2/0
13.9.2013 23:46
Foto

J22a16n23a 10M12a70j38o60v54á 4885132306333

Chtěl jste snad v diskusi odborný elaborát???8-o8-o8-o

0/−1
14.9.2013 1:01

P43a61v66e36l 55K60r67e69j98č55í51ř 2322801983676

Jaký odborný elaborát? Vždyť to přece vidíte jednoduše, ne?

+1/−1
16.9.2013 0:00

L86u32d72m44i61l57a 89Š69i85n11d98e59l62á90ř85o91v10á 7422636902111

Jenže ty ženy a jejich manželé už dostatečně nasypaly peněz zdravotním pojišťovnám. Takže pokud se platí péče u porodu, tak by se měla hradit do stejné výše ženám v porodnici i doma.

Pokud stát nebude ty ženy vydírat každoměsíčním strháváním peněz na zdravotní pojištění z jejich platů, tak nevidím problém, aby si platily péči samy.

Škoda, že neuvádíte, v čem je článek tendenční.

+1/0
14.9.2013 15:02

V12l97a54d48a 72S58i22m60o70n76i30k 3719693723325

Nenasypaly - pojišťovna není od toho, aby platila všechno všem, tak to nefunguje. Pokud budete mít dobrou soukromou pojistku, bude tam i několik výluk a omezení. Limity jsou stanovené i na takové záležitosti jako je porod. Pojišťovna chce rozhodnout, co bude platit.

Vezměte prosím do úvahy, že tzv. zdravotní pojištění v minimální výši ca 1100 Kč je srandovní manipulační poplatek. Dva půlnásobek této cifry by pak mohlo být to skutečné pojištění. Nemůžete chtít všechno zadarmo nebo skoro zadarmo.

+1/−1
14.9.2013 18:12

M25i67l67a75n 52T90r80i35b56u10č15e77k 5234637514890

Netlučte mě, ale přidám jeden názor. Z trochu jiného soudku. Jsem vyučený zemědělec a ač je porovnání krávy a ženy strašné, tak se prostě částečné porovnání udělat dá. Nikdy by mě nenapadlo rodit doma. Proč? Protože těch nečekaných komplikací jsem zažil docela dost. A porod u ženy, se může změnit naprosto stejným způsobem. Okamžité. Věřím tomu, že většina domácích porodů proběhne v pořádku, ale prostě občas se něco pokazí a v tu chvíli by se to mělo pokazit v nemocnici. A tohle by si měla každá domorodička uvědomit a prostě upřednostnit zdraví svého potomka, před svým pohodlným.

+5/−1
13.9.2013 18:36
Foto

J27a17n66a 83M33a28j94o88v98á 4775192256343

Netluču. Souhlasím.R^

+1/−1
13.9.2013 19:20

M77a87r91t27i63n75a 41M73o87u47d19r31á 7720973476679

Protože se domácí porody v minulých stoletích mimořádně osvědčily, podobně jako pouštění žilou a vykuřování, rozhodně bychom se k nim měli/y co nejdříve vrátit.

 

Na začátku druhé doby porodní pak nesmíme opomenout starý spolehlivý grif "rozvázat všechny uzly v domácnosti a blízkém okolí, aby všechno šlo hladce". Kdo by snad váhal, jak na něj, může se inspirovat v černobílých filmech pro pamětníky.

+3/−3
13.9.2013 18:03

P79a97v95e29l 85K13r63e13j88č98í96ř 2712781753746

Držím vám palce. Tady vlastně nejde ani tak o ty porody. Jde o to, že náš stát se k něčemu zaváže a pak si ten závazek vykládá po svém, ať už to jsou porody, nebo Šumava, nebo spousta jiných věcí. Fandím těm ženám a přeji si, aby tenhle starostlivý stát dostal zase jednou trochu (protože pořádně to asi nebude) přes prsty.

K článku jen malá technická - slovo nejoptimálnější neexistuje, optimální je samo o sobě to nejlepší, nemůže být nic lepšího.

+4/−1
13.9.2013 12:17

J80i65ř10í 77S22e22l60u59c87k19ý 7258389684567

http://ivocerman.blog.idnes.cz/c/360829/Dite-zemrelo-porod-probehl-v-pohodli.html

.

hodně dobré a jasné !!

+2/−2
13.9.2013 12:16

L61u59d30m57i30l28a 78Š22i94n47d73e33l87á38ř64o78v68á 7942216722371

Prospěšnost péče porodní asistentky nejen na psychické,ale i na fyzické zdraví, je doložena mnoha studiemi a metaanalýzami - nejnovějitřeba Cochrane update http://onlinelibrary.wiley.com/.../abstractŠance na lepší zdravotní výsledek v porodnici je pouhá iluze, třebažepochopitelná. V porodnici máte větší šanci na včasnější zásah v případěnerozpoznané kritické situace. V péči porodní asistentky je větší šance jednakna včasné rozpoznání možné kritické situace (stálé sledování zkušeným člověkemvs.

občasné sledování přístrojem, následuje klidné předání dolékařské péče), ale hlavně zásadně menší riziko vzniku takové situace(psychická nepohoda a vyrušování, cizí prostředí jsou jedním z kritickýchfaktorů zastavujících porodní proces, různé intervence, jako záměrné prasknutíplodové vody, posilování kontrakcí umělým oxytocinem, lékové tlumení bolestimají jasné prokázané důsledky ve zvýšení komplikací u porodu, včetně velmizávažných a život ohrožujících). Něco je shrnuto zde:

http://normalniporod.cz/.../,další je možno dohledat např. v Cochrane Library, případně jsou přeloženy natěchto stránkách http://www.prirozeny-porod.eu/

+2/−1
13.9.2013 10:53

D65a71n29a 34T54a29n48k18e19r 2693739939555

dost bylo těchto lží! Rv

rozjetý porod se NEDÁ zastavit - ví každý zkušený porodník, ať lékař, nebo porodní asistentka 

ruptura plodového vaku a podpora oxytocinem jsou úkony, které se dělají k dobru rodičky a hlavně rozeného dítěte, v případě, kdy porodní proces dostává směr, který je nežádoucí

každý porod se odlišuje od jiného, žádné dva nejsou stejné - to vám taky prozradí každý zkušený porodník, takže nějaké spekulace na téma "v tom nebo onom prostředí by bylo méně komplikací" jsou zavádějící. neexistuje žádný seriozní výzkum, který by toto potvrdil. 

FAKTA jsou: domácí porody bez podpory lékaře a techniky jsou hazardem se životem a zdravím rodičky a dítěte. a tento fakt se snaží vám podobní okecat, a zabalit do pololží a nepravd, demagogie a pomluv. Rv

+6/−4
13.9.2013 11:20

L36u48d75m24i57l57a 94Š67i69n61d14e87l33á31ř94o19v50á 7302276952281

Jako recese dobrý. Pokud to ale bylo myšleno vážně, tak bych poprosila o odkazy na studie a odborné publikace.

Existuje celá řada studií, které potvrzují, že vyselektované nízkorizikové rodičky mají porod doma srovnatelně bezpečný jako porod v nemocnici, jak pro ženu, tak pro dítě.

Fakta: Světová zdravotnická organizace i Mezinárodní federace gynekologů a porodníků doporučují porod doma u nízkorizikových žen jako bezpečnou variantu. Hazardem je to jen pro české lékařské demagogy.

Pěkný víkend :)

+2/−2
13.9.2013 17:55

M95a87r11t32i74n98a 39M14o85u77d98r39á 7420113256129

Recese? Muhehe ;-D;-D;-D

Vám fakta nepomůžou....

0/0
13.9.2013 18:04

D53a46n63a 76T68a95n19k25e45r 2303969539985

... srovnatelně bezpečný, a to tak, že vůbec. Pletete pojmy a dojmy. Porod (dnes často čtyřkilového) dítěte je extremní věc pro dítě i organismus matky, a zaslouží si trochu té lékařské péče. Když totiž oba zůstanou bez pomoci, zvrhne se každá bezvýznamná chyba, kterou organismus matky udělá, k nevratné katastrofě, která postihuje jak matku, tak dítě. Dnešní děti jsou extremně velké, dvojnásobně těžší než to bývalo před sto lety, zatímco porodní cesty zůstaly stejné. Už chápete proč je porod vypjatou situací a bez pomoci odborníka hrozí skončit katastrofou u KAŽDÉ dnešní rodičky? 

Jestli někde v Africe, v zemi, kde je bída a nouze, a kde díky podvýživě novorozeňata váží dvě kila, mohou psychicky a fyzicky extremně trénované ženy (nosí např. denně dvacetilitrový kanystr s vodou) rodit doma, pak průměrná Češka je na tom zaručeně jinak... Rv To by si měla každá rodička uvědomit, a nepokoušet osud hloupým pozerstvím a odmítáním pomoci, kterou jí stát notabene nabízí zadarmo.

+3/−1
13.9.2013 19:35

L68u49d56m97i37l40a 59Š74i90n81d57e65l63á83ř83o14v58á 7902296782161

Můžete uvést odkazy na nějakou studii, která potvrzuje Vaše tvrzení?

Mimochodem, pokud si chcete přečíst o tom, proč lidi věří tomu, že porod v nemocnici je nejbezpečnější, tak doporučuji toto:

http://www.researchgate.net/publication/224879172_Alligators_hospital_birth_and_other_urban_legends/file/79e4151376296f2d67.doc?ev=pub_ext_doc_dl&docViewer=true

0/0
14.9.2013 15:05

Z95d83e63n28ě58k 98S77k85ř85i54v11a85n 5154260379526

Ujasněme si to: U nás jsou domácí porody zakázané? Pokud vím, tak ne. Jen jsou proti nim porodníci a část veřejnosti. Když se něco zvrtne, volá se "rychlá" a buď se komplikace podaří překonat nebo ne. Komplikace mohou nastat i v porodnici, leč tam je lékařský tým, přístroje, které okamžitě napomohou dýchání dítěte apod.. Čekání na sanitku, doprava do špitálu, to jsou dlouhé minuty, které mohou mít pro dítě, či matku fatální následky. Nepopírám, že i tam jsou někdy lékaři bezmocní nebo méně pečliví. Jenže, když chce žena rodit doma, měla by také převzít na sebe část odpovědnosti za své rozhodnutí. S tím se ovšem nesetkáváme. Tak ať si maminky vyberou a také to otevřeně řeknou: "Chci rodit doma, jsem si vědoma rizika, přesto dám přednost pohodlí domova". Nebo : "Stát se může všechno, i v nemocnici, ale tam je větší naděje, že se dočkám rychlé pomoci pro sebe i dítě. A já jsem se rozhodla, že půjdu do rizika". Ještě jsem neslyšel matku, která by takto konkrétně vystoupila. Maximálně pak lamentuje nad doživotně poškozeným dítětem a honí porodní asistentku po soudech.

+1/0
13.9.2013 20:02

L40u15d70m65i37l62a 63Š15i21n15d22e34l20á86ř38o76v74á 7912726642911

Jenže to riziko je STEJNÉ. Porody doma končí stejným promile poškozených či mrtvých žen i dětí. Takže ženy, které jdou do nemocnice také volí stejné riziko :D A o tom to je, ale chápu, že je to těžké pochopit, protože lidi si myslí, že přístroje=bezpečí.

Ano, přístroje někdy dokáží zachránit život, ale někdy naopak dokáží uškodit. Ale riziko u nízkorizikové ženy je ve finále stejné. Jen rodičky po porodu doma jsou jaksi více psychicky v pohodě, protože s nimi nikdo nezachází povýšeně, což se často (i když ne vždy) v nemocnicích děje.

0/−1
14.9.2013 15:07

M78o77j40m81í87r 15R37o56d78e57n 6666565605287

Z lidského hlediska to chápu. Na druhou stranu je zde zdraví dítěte a matky a taktéž rozmělňování financí do zdravotnictví, pokud si to rodička nebude platit sama. Zde narážím na tzv. porodní domy. Taktéž je zde budoucí finanční zátěž jež opět padne na bedra státu pokud dítě si ponese komplikace. Navíc děti se se rodí "starším" matkám a v pozdějším věku. Jsme kolektivní společnost a ta si nemůže dovolit takhle navěšovat na systém další potřeby lidí, neboť pak peníze chybí na další léčbu, nebo opatrování invalidních lidí. Je vhodné jít cestou lepší komfortu při porodu. Další problém je očkování malých dětí.  Zde vlastně přichází generace lidí jež mají malou povědomost jak to bylo dříve, jak byla velká dětská úmrtnost a nedostupná lékařské péče.

+6/−1
13.9.2013 8:15
Foto

K85a57r23e78l 43B29o58h17á53č86e52k 1741987256334

R^

+1/−1
13.9.2013 8:17

J21o23s53e71f 60D61r36á40s82a48l 2564355571

já to právě z lidského hlediska nechápu....u nečeho tak vyjímečného, jako je narození dítěte, se budu snažit zajistit ten nejvyšší možný odborný i technický standard a ne si hrát v maštali na Čestmíra Mázla

+5/−1
13.9.2013 8:35
Foto

J41i56ř54í 77H58e68r52m28á60n22e39k 4456422712330

Já ty ženy, které chtějí rodit doma zcela a naprosto chápu. Jen mám jakýsi takový ehm, ehm, nejasný pocit, že těch porodů doma se nedožadují ani tak mladá, zdravá, kyprá vesnická děvčata. 

Znal jsem jednu rodinu, kde každá měla čtyři děti a jejich matka, také matka čtyř dětí vyprávěla žertovnou historku, jak "vyklopila" jednu ze dcer a hned jak dítě bylo venku, tak dostala hrozný hlad a kolem zrovna jela sestra s vozíkem, na kterém byl hrnec guláše.

Vyprosila si plný talíř, "splivla to na posezení" a když šel kolem lékař, který ji právě odrodil, tak se nestačil divit. A právě takové ženy, které rodí tak snadno, že by to mohly dělat profesionálně (a někde to opravdu tak dělají), o domácí porody moc zájem nemají.

Myslím si, a rád bych se mýlil, že o ty domácí porody mají zájem nejvíce starší, nepříliš vitální a k tomu ještě "alternativní" ženy.

+1/0
13.9.2013 8:50

J52o39s23e15f 22D32r67á44s23a83l 2104665581

jak říká jeden z Murfyho zákonů: "co se může pokazit, to se taky pokazí..." a v případě domácího porodu to může být fatální

+3/−1
13.9.2013 8:07
Foto

J27i39ř39í 85H92e10r74m95á42n73e25k 4406712142590

Já si myslím, že to množství problémů při domácích porodech je malé. Ale místo toho, aby se řeklo "dítě zemřelo, je to věc přirozená" se z toho vyvozují sáhodlouhé důsledky. Proto také nemám rád neonatologii, kde si myslím to už lékaři na nátlak rodičů přehánějí a nedají volný průchod přírodě.

Jistě si nemyslím, že by žádné nedonošené dítě nemělo být zachraňováno, ale myslím si, že zatímco miniaturizace elektroniky jde mílovými kroky dopředu ku prospěchu lidstva, tak miniaturizace novorozeňat je fatální chybou a že mnohdy už nejde o porod, ale o oživování potratu.

+3/0
13.9.2013 8:40
Foto

K10a24r36e27l 88B12o87h53á35č50e23k 1351737216414

jak jsem psal...množství komplikací při porodech je velké, a ne malé :) Jen nekončí smrtí :) nechávat na přírodě něco, co je z přírody dávno vytrženo ... je úplně absurdní argument...je to stejné, jako nechat na přírodě cokoliv a neléčit případně neprovádět prevenci...

+1/−1
13.9.2013 8:59
Foto

J93i58ř11í 92H11e30r82m52á52n42e96k 4376202652960

Až tak úplně absurdní to není. Protože při překračování mezí a tvoření "rekordů" zachraňujeme čím dále tím menší plody, které si pak následky té "záchrany" nesou celý život.

Podobné, ale ne stejné to je tehdy, když oba rodiče jsou nositeli nějaké vzácné choroby, první dítě jim  na následky té choroby zemře a oni si pak, mirnichtsdirnichts udělají dítě další, se stejnou chorobou, které na ni zase zemře, ale mezitím stačí ze zdravotnictví odčerpat milióny.

Ale já to myslím tak, že prostě, když se matka i proti radě lékařů rozhodne rodit doma a dítě je tak neživotaschopné, že zemře, i když by v nemocnici mohlo být zachráněno, tak si příroda prostě vybrala svou daň a netřeba se nad tím obzvláště vzrušovat.

Zodpovědnost zde mají rodiče, stejně, jako za volantem ji má řidič a i ten na svou nezodpovědnost často doplatí.

+3/0
13.9.2013 9:27
Foto

K74a49r28e17l 44B97o56h81á76č55e39k 1851147446794

Celý diskuzní příspěvek je o něčem jiném, než o meritu věci .... větě, která je špatně :) Prostě obecně větší množství porodů má spíše komplikace, než nemá...

0/−1
13.9.2013 10:00
Foto

J74i10ř83í 10H78e66r38m78á13n38e27k 4706832842910

Co nazýváte komplikací? Stahy?

+1/0
13.9.2013 11:55
Foto

K74a76r87e38l 75B72o16h66á76č42e47k 1751347466714

Ty snad ano?:)

0/−1
13.9.2013 12:11
Foto

J43i77ř17í 71H66e95r52m20á85n40e46k 4706252772260

Problém je v tom, že je to jako s jadernou energií, ale daleko, daleko nebezpečnější. U jaderné elektrárny dojde k ohrožení života nebo dokonce k úmrtí velmi, opravdu velmi zřídka kdy. Ale taková úmrtí zůstanou v myslích lidí celá desetiletí, viz Černobyl, i když mezitím při jiných nehodách zahynuly celé milióny lidí. Ale to stačí, aby jaderná energie měla špatnou pověst.

A u domácích porodů je to velmi podobné. Většinou proběhnou zcela v pořádku - porod není choroba, ale stačí jedno úmrtí a bum, oheň je na střeše. Podle mě je řešení celkem jednoduché, navrhuji taxu 5.000,- Kč, To je již dosti peněz, aby to nemocnici zajímalo a není to pro rodičku likvidační. Za ty peníze zajistí nemocnice plnou pohotovost a případnou pomoc.

Jenom pro srovnání: S kamarádem Michalem jsem "rodily syny" ve stejném roce, 1973. A Michal, dbalý práv své manželky, šoupl panu profesorovi "pětikilo" a ten slíbil, že u porodu bude. Ale porod jeho ženy byl překotný a dítě vyklopila na vozíku cestou na porodní sál.

A bylo vymalováno. Pan profesor měl své pětikilo naprosto za nic a to smaé by mělo platit teď. Těch 5.000,- Kč by nemocnice samozřejmě měla dostat i v případě, že k žádnému zákroku vůbec nedojde, že vše zvládne porodní asistentka.

P.S. Napsal jsem podvědomě "rodily" místo rodili, ale je to vlastně věcně správně. Rodily samozřejmě naše ženy.

+3/0
13.9.2013 8:00
Foto

K37a72r96e84l 80B61o97h75á68č16e67k 1431167666414

Myslím, že to je právě zásadní omyl, že obecně většina porodů proběhne bez komplikací :) Právě že dnes už jich většina je z komplikacemi, byť nejde vždy o ty nejhorší konce ...to za prvé :)

http://www.uzis.cz/cz/mkn/O60-O75.html

A za druhé...domnívat se, že suma 5000Kč vystačí na pohotovost pro výjezd sanitního vozu včetně posádky, urgentního příjmu, operační techniky, dalšího personálu a prostor...to je už k smíchu :)

+4/−1
13.9.2013 8:15
Foto

J89i14ř42í 40H94e48r62m21á27n94e32k 4666112972380

V průměru, kolego, v průměru. Vycházím z toho, že ne při každém porodu bude nutný takový zásah. Prostě druh pojištění. Každý vůz ho musí mít, ale jen poměrně malé procento vozů způsobí nehodu.

 Kdyby to bylo 100%, tak to není žádné pojištění a roční sazba by byla v ceně nového vozu střední třídy.

Ono je také možné rodičku před porodem lékařsky vyšetřit a pak říci: NE, ani za ty peníze si to riziko nevezmeme na triko.

+2/0
13.9.2013 8:35

M12i90r87o59s15l74a78v 49P65e19t45r 1122480658971

Bylo by zajímavé zjistit, kolik porodních asistentek rodilo doma své vlastní dítě!!!

+2/0
13.9.2013 7:59

M62i45r52o54s49l42a38v 83P82e77t73r 1602780888571

Porod doma ano, ale na plnou odpovědnost matky za život dítěte. Matka musí počítat i s tím, že dítě může být celý život invalidní a že se o něj matka bude celý život starat

+5/0
13.9.2013 7:54

Z94d96e76n39a 14K75o54č56í 6615668201636

Ano - s tím souhlasím R^!!

+2/0
13.9.2013 7:56
Foto

J76i31ř58í 46H24e55r29m42á85n24e55k 4576952732170

Což je samozřejmě nesmysl. V každém případě to bude stát

+1/0
13.9.2013 8:52
Foto

T15o81m40á23š 10V59o17d23v47á34ř18k60a 3313171887904

Všechny diskuse o tomto tématu stojí na dvou premisách

1. Samozřejmě, že má žena právo porodit, jak chce, kde chce a s kým chce. Nikdo jí nemá právo do toho mluvit, žádný porodník, soudce, lidový léčitel.

2. S premisou 1 je spojena druhá: žena, rodivší dle vlastního uvážení mimo dosah lékaře, bere na sebe veškerou zodpovědnost za výsledek porodu, se zvážením, že při problémech, které mohou nastat i v okamžiku normálně běžícího porodu, nebude prostě lékařská péče dostupná během minuty. K udušení lidského jedince stačí cca 2-3 minuty. Pokud žena před porodem, zcela orientovaná, plně seznámená s možnostmi i problémů, které mohou nastat, podepíše, že veškeré následky přejímá na sebe a nebude obviňovat lékaře RZS, porodní asistentku apod. z případných následků špatně skončivšího porodu, je stávající soudní spor zbytečný.

+6/−1
13.9.2013 7:52
Foto

M87a39r77c60e61l33a 41T59o15b59i55á71š80o50v29á 4425404682498

Rodila jsem v jedné staré porodnici, na sále jsme byly tři, na pokoji nás bylo pět. Měly jsme erární košile s tkaničkou na rameni, návštěvy za námi mohly od dvou do čtyř. Přesto nemám žádné trauma, byla jsem ráda že můžu v klidu usnout, že jsou kolem mě sestry, které poradí, na blízku lékař ... Dvacet hodin po bezproblémovém porodu jsem ochrnula na půl těla, stihla jsem jen říct, že je mi špatně ... nějaký otlak po porodu, pak nastal šrumec. Naštěstí jsem byla v nemocnici, proto se dnes hýbu.

+8/−1
13.9.2013 7:47

A73l30e52n20a 13O68u17z21k21á 1163932961356

To je zajímavé, že doposud článek komentovali muži. Muž, pokud vím, nerodí...

Má vlastní zkušenost je taková, že porodnice pro mne byla k prvnímu porodu peklem, protože jsem o porodu - zcela pochopitelně, nic nevěděla a v době, kdy mi bylo nejhůř, na mě řvaly dvě sestry ať si sednu, že mi nic není - jenže porod už běžel..... U druhého jsem málem vykrvácela, takže porod doma bych si sama nezvolila... .co mně osobně chybělo a mnohým rodičkám možná ne, je přirozená poloha pro porod.... a také více přirozenosti a péče těch lidí kolem.... aby rodička nebyla shledána uřvanou slepicí, co si vymýšlí, když tomu tak není..... jestli rodím poprvé - tak asi prd vím... a cítit se při tak vzácném okamžiku ponížena, mi přijde drsné.... stejně tak, jako když vás po porodu sestry znectívají.... tohle je to, co se mi nelíbí... ale to je o lidech.. ne o systému

+5/0
13.9.2013 6:54
Foto

K42a96r14e74l 30B62o67h24á70č44e28k 1731907536224

Takže muži nerodí a proto je zajímavé ...že komentují ...právo a zodpovědnost?:)

+3/−1
13.9.2013 7:28

A29l52e20n61a 30O74u57z82k11á 1243272221676

ne... překvapivé, Karle... :) Přeci o zdravé dítě a zdravou ženu mají zájem i muži - aspoň tak to vnímám.. .)

+2/0
13.9.2013 7:59
Foto

K32a48r44e69l 98B34o74h24á16č40e73k 1431667816614

Já to vnímám tak, že když jsem pročetl všechny ty příspěvky mužů před námi, tak komentovali...právo a zodpovědnost :) S tím že právo existuje, není ale podloženo zodpovědností ... a byly použity i různé příměry viz třeba domácí výuka jako obdobný princip :)

0/−1
13.9.2013 8:04

A32l98e54n30a 12O68u31z37k96á 1863822691836

no jo no, co člověk, to jiné vnímání.... Mně taky muž v noci, když na mě přišly porodní bolesti řekl "vypadáš dobře, to ještě vydržíš" a šel spát... no.. a kde byla jeho zodpovědnost? Až kdybych ho nadzvedla z postele, tak by se snad obtěžoval.. to máte těžký.. často si hrajeme, povídáme, píšeme, ale v realitě skutek utek.. :)

+2/0
13.9.2013 8:33
Foto

K23a13r60e12l 49B10o91h31á10č57e73k 1661777976224

Pochybuji, že v tomto případě co člověk, to jiné vnímání obecně věcných dějů :) Právo a zodpovědnost má obecnou platnost bez ohledu na to, čeho se týká :) Z příspěvků je zřejmé, že právo nikdo neupírá ... ale ne bez zodpovědnosti :)

0/−1
13.9.2013 8:46

A22l46e28n63a 91O94u60z12k68á 1963202971116

Karle, dávám Vám za pravdu.. jednoznačně... on tu zodpovědnost nikdo nechce, je náročná..... a váže se k ní spousta okolností.......

+1/0
13.9.2013 12:11

D20a46v82i25d 63K89r10á13l 1799706939658

za 14 dní jsu k zubaři. Mám právo žádat, aby mne ošetřil u mne doma?

+7/−1
13.9.2013 6:46

Z89d40e31n51ě79k 62S33k70ř18i25v60a68n 5294770879626

Pokud má doktor nepříjemnou sestru, která by se na Vás mračila, tak určitě máte právo na domácí ošetření. Jinak to žeňte až do Štrasburku ;-D

+9/−1
13.9.2013 7:00

J11i90ř15í 38M11r89k20v63i74č58k13a 8862976190421

;-DR^

0/−1
13.9.2013 10:48

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz