Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Korona vs. Ema aneb Dobrovolnictví za časů korony

Ema je dobrovolnice ze Slovenska, která pomalu končí svou roční Evropskou dobrovolnou službu v NESEHNUTÍ. Jaké to je, když vám najednou do cesty skočí korona? 

Bol štvrtý deň v týždni, 12.marec. A ja som sa zobudila, zacvičila som si a pomaly som sa pripravovala na schôdzku skupiny Za práva zvířat, ktorá mala byť v NESEHNUTÍ. Avšak deň pomaly ale isto začal nadobúdať iný spád: od rána ma známi zaplavovali správami typu  „mala by si sa ponáhlať domov!“alebo „idú zatvárať hranice a ďaľší mesiac sa domov nedostaneš!“Nastal moment neistoty -  niektorí mi dokonca povedali, že hranice UŽ zatvorili, a tak mi v mojom panickom záchvate napadlo narýchlo zrušiť schôdzku, a utekať domoooov.

Je to zvláštny pocit, keď sa človek musí rýchlo pobaliť, ale namiesto toho len sediac na zemi rozmýšľa, čo vlastne potrebuje a nepotrebuje. Zásoby jedla - keby zatvorili obchody? Veľa oblečenia? Alebo iba niečo na leto? Knihy? Predsa „ten mesiac“(maximálna doba zatvorených hraníc a vlastne skoro všetkého, ktorá bola spomínaná v médiách) vydržím aj s málom… A stíham sa ísť rozlúčiť do Nese? Ale, teraz je dôležité utekať na spoj a všetko sa opäť vráti do starých koľají, veď to bude„len mesiac“...

Na stanici som čakala na autobus meškajúci neobvyklých dve a pol hodiny, všetky iné spoje vypredané a dookola pobiehajúci chlap kričiaci,  že na Slovensko už busy nechodia, že hranice sú už zatvorené...stelesnenie chaosu a strachu. 

 

 

A moja domáca realita po mesiaci a pol? Som doma, vo Zvolene, a chvalabohu v porovnaní s inými dobrovoľníkmi som to mala domov len neuveriteľných pár hodín. Napríklad moja kamarátka ktorá dobrovoľníči tiež v Česku netuší čo bude robiť ked sa jej skončí dobrovoľnícka služba, ako pôjde cez hranice, chýba jej rodina. Dobrovoľníci sú smutní, deprimovaní, často v tejto situácii aj bez ciela keďže nemajú prácu kedy by mohli niečo zmysluplné robiť z domu a nejak tým pomôcť svojej organizácií.

Mám pocit, že pre mňa je táto situácia šťastím v nešťastí: dlhé mesiace som sa totiž starala o iných, neustále som sa niekam ponáhľala a vycestovávala mimo Brno aspoň každý víkend.

 

Teraz sa venujem mnohým veciam, ktoré som odkladala celé mesiace - a konečne mám na ne priestor a čas. Môj milovaný linoryt, ktorého tvorbu som tzv.prokrastinovala niekoľko mesiacov. A konečne som sa naučila poriadne vyšívať. Skoro každý deň chodím do prírody a vnímam kľud vôkol mňa, cez povinné rúško občas zacítim aj nádherné jarné vône, a vnímam kvitnutie kvetov a stromov...a hlavne - aké je to prirodzené a krásne.

V neposlednom rade sa venujem aj španielčine (učí ma dobrovoľníčka z Venezuely, takže si precvičujem aj angličtinu) a, čo je hlavné,„staviam“pevnejšie a reálnejšie základy môjho vzťahu ku krásnej španielčine. Mám priestor na čítanie kníh, na samú seba, na duševný rozvoj, na fyzické cvičenie, na umenie.

 

Zdá sa mi, že práve táto doba - pomalá a tichá - ukazuje, že ľudia sa môžu spoznávať sami v sebe...

 

Až teraz si uvedomujem, aký vzácny čas je ten zdieľaný so svojimi blízkymi, aké krásne a vzácne sú veci, ktoré sme doteraz považovali za úplnú a totálne bežnú samozrejmosť...Keď sa ľudia stretnú a idú si sadnúť na pivo. Myslím si, že práve v  jednoduchosti ľudského kontaktu, stretávania sa a rozprávania, ľúbenia sa, zabávania sa, vidím doteraz nevidené hodnoty. A ako to (často sprofanované) želanie„veľa zdravia Ti prajem“zrazu nadobúda iný rozmer v týchto dňoch, týždňoch, mesiacoch… a zrazu všetko ostatné sa vykryštalizovalo ako povrchné a pominuteľné. 

 

 

A čo sa týka môjho dobrovolníčenia? Robím z domu všetko čo sa dá, mávame online schôdzky- napríklad schôdzky s mojou “zvieracou” skupinkou, na ktorých sa dohadujeme,čo ďalej a dávame si úlohy, mávam aj online schôdzky s Dany- mojou koordinátorkou, ktorá sa stará o to, či mi niečo pracovne nechýba, či mám čo robiť a, v neposlednom rade, aj o moje psychické zdravie.

 

Ale veľmi mi chýba osobný kontakt... festivaly a akcie so zvieracím stánkom za NESEHNUTÍ, na ktorých sme pristavujúcim sa ľuďom ukazovali aj iný pohľad na zvieracie životy vo veľkochovov, než na aké sú  “zvyknutí”. Samozrejme mi chýbajú aj každodenné vtipné situácie, príbehy v kancli, a Vy... Ale verím, že čoskoro prídem a poriadne sa všetci vyobjímame!

Skupinka Za práva zvířat

 

Autor: NESEHNUTÍ | středa 24.6.2020 17:16 | karma článku: 7,91 | přečteno: 222x
  • Další články autora

NESEHNUTÍ

„České nevládní organizace odvádí hodně práce," hodnotí arménská aktivistka stáž v Česku

Sjuzanna Petrosjan, zakladatelka arménské nevládní organizace Inclusion Armenia, se už 14 let věnuje zdravotně postiženým dětem a jejich rodinám. Také se zajímá o inkluzivní vzdělávání a práva osob se zdravotním postižením.

20.10.2022 v 14:25 | Karma: 5,67 | Přečteno: 270x | Diskuse| Občanské aktivity

NESEHNUTÍ

Bezesné noci pro Ukrajinu: Noc třetí, duchové za volantem (3. díl)

Když na konci února začala rozsáhlá invaze ruských vojsk do Ukrajiny, naše podpora tamní občanské společnosti, se kterou jsme v blízkém kontaktu už od roku 2014, se od základu změnila.

26.7.2022 v 8:47 | Karma: 10,78 | Přečteno: 288x | Diskuse| Společnost

NESEHNUTÍ

„Vrátím se pro vědomosti i za krásou.“ Arménská aktivistka hodnotí stáž v České republice

Arpine Jerisjan žije ve městě Ijevan na severu Arménie, blízko uzavřených hranic s Ázerbajdžánem. V červnu 2022 Arpine v rámci spolupráce na dva týdny navštívila Arpine Českou republiku

22.7.2022 v 10:15 | Karma: 9,07 | Přečteno: 390x | Diskuse| Společnost

NESEHNUTÍ

Bezesné noci pro Ukrajinu: Noc druhá, rozhodně už ne mladá (2. díl)

Když na konci února začala rozsáhlá invaze ruských vojsk do Ukrajiny, naše podpora tamní občanské společnosti, se kterou jsme v blízkém kontaktu už od roku 2014, se od základu změnila.

13.7.2022 v 8:29 | Karma: 11,15 | Přečteno: 302x | Diskuse| Společnost

NESEHNUTÍ

Bezesné noci pro Ukrajinu: Noc první, aneb noc jako Brno (1. díl)

Když na konci února začala rozsáhlá invaze ruských vojsk do Ukrajiny, naše podpora tamní občanské společnosti, se kterou jsme v blízkém kontaktu už od roku 2014, se od základu změnila.

23.6.2022 v 13:43 | Karma: 15,30 | Přečteno: 347x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 180
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1237x
Zabýváme se aktivitami z oblasti ekologie, lidských práv, práv zvířat a témat souvisejících. Vždy v souladu s přesvědčením, že ekologické problémy je třeba vnímat spolu s jejich sociálními příčinami i důsledky a s ohledem na ně je třeba je také řešit. Naši činnost vyvíjíme nezávisle na stranických a ekonomických zájmech a výhradně nenásilnými prostředky. Cílem blogu je aktuálně informovat o tématech, kterými se zabýváme nebo tématech nám blízkých. Pod našimi články vítáme diskusi, která neslouží pro šíření nadávek, urážek, stereotypů a nesnášenlivosti.

Seznam rubrik